Pushkar - Jaipur - Agra

Bekijk Reis door India op go-india's reiskaart.

Pushkar
Op eerste kerstdag werden we verrast door een leuk cadeautje van onze chauffeur! Echt super lief! Voor de rest stelde kerst in Pushkar niet zoveel voor (in ieder geval niet voor ons). We zijn op kerstavond vroeg naar bed gegaan omdat we op waren van de lange autorit en de volgende ochtend hoorden we ineens dat we een kerstfeest gemist hadden. Wisten wij veel wat al die herrie te betekenen had! :)

Om het gemiste kerstfeest te compenseren, zijn we op eerste kerstdag om 05.30 uur uit bed gegaan om de tempelberg te beklimmen. We moesten flink doorstappen want we wilden bij zonsopkomst boven zijn. Gewapend met een zaklamp zijn we in het donker onze tocht begonnen en na 1 uur en 20 minuten (en 500 traptreden verder) arriveerden we op de top. Dat het mooi zou zijn daarboven wisten we al, maar dat het zo bijzonder zou zijn hadden we niet verwacht. Bij de laatste tien treden begon er een priester in de tempel te zingen en niet lang daarna zagen we de zon langzaam opkomen. We waren niet de enigen die van bovenaf de stad bewonderden. Naast nog enkele andere toeristen, werden we tot onze grote verrassing, vergezeld door een grote troep apen. Een mooiere zonsopkomst kun je je haast niet voorstellen!

PC260332.jpg CIMG0649.jpg

(zie hierboven: zonsondergang & zonsopkomst in Pushkar)

Na de tempelberg moesten we ons flink haasten om op tijd te zijn voor het ontbijt. Daar was echter geen sprake van, want onderweg werden we opgehouden door een flink aantal mensen die even een praatje wilden maken. Toen we lieten vallen dat we nog niet ontbeten hadden, konden we er niet meer aan ontkomen om onderweg nog even een kop chai te drinken en een vers gebakken chapati te eten. Hierdoor kwamen we wel een half uur te laat aan bij ons hotel... Na een vliegensvlug ontbijt, zijn we met Laxmi (onze chauffeur) de stad in gegaan en hebben we met een gids de markt en het heilige Pichola meer bezocht.

Jaipur
Jaipur is de hoofdstad van de deelstaat Rajasthan. Het is er druk, warm en smerig. Ook zijn er veel arme mensen en zigeuners in de stad, die soms erg opdringerig kunnen zijn. Zo kochten we bijvoorbeeld een ijsje bij een ijskraam en toen kregen we, vanuit het niets, hordes straatkinderen achter ons aan die zeer veel interesse hadden in onze ijsjes. Straatkinderen hebben we inmiddels wel vaker gezien, maar nu waren ze ook echt aan ons aan het trekken. Na een boze blik houden ze er gelukkig wel mee op. Je merkt wel dat je echt in de hoofdstad bent. Het beste item is dat het Internet hier zo lekker snel is! We hebben ook onze eerste Bollywoodfilm gezien! Ondanks dat we geen Hindi verstaan, was de verhaallijn goed te volgen. Het is grappig om te zien dat hier complete families (van kleuter tot oma) in de bioscoopzaal zitten en de film helemaal geweldig vinden. Zelfs de mannen hier zijn dol op Bollywoodfilms (en andere zoetsappige liefdesverhalen)!

Agra
Gisteren zijn we aangekomen in Agra en vandaag hebben we de veelbelovende hoofdattractie van Agra bezocht; de Taj Mahal! We zijn vroeg opgestaan om alles bij zonsopkomst te bekijken, dat schijnt nameljik de beste tijd te zijn om te gaan. Helaas was het wel behoorlijk mistig. We hebben ook het fort in Agra gezien en de plaatselijke markt. Morgenavond gaan we met de trein naar Varanasi.

<<< Iedereen alvast een heel gelukkig nieuwjaar! >>>

Liefs Anne en Judith

Geplaatst door go-india 2:51 Gearchiveerd in India

Reacties

Hey!

Wat klinkt dat allemaal weer goed en wat een leuke foto's, zo krijgen we een goede indruk!

Meiden voor jullie ook alvast een fijne jaarwisseling!

Liefs Lies

door Vrienden

Meiden wat een schitterende foto's, wat zullen jullie genieten. Heel gezellige jaarwisseling
in het warme India en groeten van familie van
der Helm uit het heel koude Nederland

door Vijverberg

Weer heel wat meegemaakt, zo hebben we kunnen lezen en zien en er zullen nog wel veel mooie dingen volgen. Wij wensen jullie een fijne kedengedeng kedengedeng jaarwisseling toe en begin 2009 met mooie gedachten en mooie gebeurtenissen.
Dikke kussen voor jullie allebei van Sionsweg 3a

Ha meiden!
Wat een waanzinnig verhaal weer, en dan heb ik nog niet eens over de foto's! Die zijn helemaal top! Meiden, ook ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling toe en een goed begin van 2009 :D
Liefs, Mo
Ps: Anne, thanks voor je mailtje met mn verjaardag, lief!

door Vrienden

De beste wensen voor 2009!
x marloes

Wow, wat zien jullie veel mooie dingen en in zo'n korte tijd!! Heel erg leuk om te lezen, benieuwd alweer wat jullie de komende weken gaan ondernemen. Groetjes uit Wageningen, Suzanne

Hey Judith,

Aleereerst natuurlijk `de beste wensen voor 2009!! Dat je nog maar een mooie reis hebt, en natuurlijk ook nog bij ons terug komt voor de laatste maandjes afstuderen @ de bieb!
Dank je wel voor je kaartje, erg leuk.

Nou geniet nog maar ff volop, van al het leuks, want voordat je het weet is het weer voorbij.

Groetjes je afstudeer maatjes

door Vrienden

Hallo Annemieke en Judith!
Gelukkig nieuwjaar!
Wat een leuke verhalen en wat een ontzettend mooie foto's. Echt, door hoe jullie schrijven, krijg ik ook zin om zo'n reis te maken. Wat een leuke, gastvrije mensen ontmoeten jullie. Bijzonder om dat mee te maken, denk ik.
Nog heel veel plezier samen,
Ratna

door Fl-kruid

Ha meiden,
Op het moment van schrijven zie ik nieuwe foto's verschijnen! Gaaf om te zien dat jullie in Cochin zijn (geweest), hebben jullie net als Anne en ik toen ook zelf vis binnen mogen halen? Hoop dat de vangst ditmaal wel groter was als toen ;) Ik wordt steeds helemaal blij van jullie verhalen en foto's. Lijkt net of wij het hier ook allemaal meebeleven! Schrijf vooral zo door en blijf genieten van alles wat jullie meemaken. Dit pakt niemand jullie meer af!